Již jsem si
zvykl, že na Ukrajině jsou věci, které jsou mimo mé chápání. Například fakt, že
ZŠ Novgorodkovka nemá po měsíci výuky na začátku října pevný rozvrh. Co
k tomu personál vede a jak je možné, že je pro ně jednodušší každý den
improvizovaně vytvářet rozvrhy než udělat nějaký – byť nedokonalý – který se
bude dodržovat. Děti se dozvídají rozvrh na příští den jeden – den předem – ze
školní nástěnky.
Naštěstí se ze
poměrně brzy ustavil rozvrh alespoň pro první stupeň (1-4. třída), který je
před rozvrhovým uragánem chráněn třídním učitelem. První stupeň učím přímo ve škole, protože
pro děti je to pohodlnější a já se tím lépe integruji do rozvrhu školy (jinými
slovy učitelé se mnou musí počítat a nemůžou mi rozbít rozvrh tím, že mi pošlou
děti na hodinu o půl hodiny dřív nebo později, což se bohužel loni stávalo dost
často). Ve školní budově je – sice relativní, ale přece jen – řád.
Druhý stupeň
chodí vždy od 15:00, což je dostatečně pozdě na to, aby se výuka nekryla
s rozvrhem ZŠ, ať je jakýkoliv. Výuka odpoledne má i výhodu v tom, že
přijdou jen ti, co mají opravdu zájem a přijdou v lepší kondici než
bezprostředně po škole po 6 hodinách výuky. Nevýhoda je, že počet těch, „co
mají opravdu zájem“ není nijak závratně vysoký.
Žádné komentáře:
Okomentovat